Stai în Formă!
Cele mai bune Proteine pentru Masă Musculară

Cele mai bune Proteine pentru Masă Musculară

Care sunt cele mai bune proteine pentru masă musculară? Cum alegi o pudră proteică de calitate?  Alegi să folosești ce folosește prietenul tău cu care faci sală? Te iei după cel mai strălucitor ambalaj sau după ce folosește toată lumea?

Astăzi o să lămurim acest subiect, ajutându-te să alegi cea mai bună pudră proteică pentru tine. 

Adevărul este că, aceste întrebări sunt întrebări serioase. O pudră proteică de calitate îți poate duce rezultatele la un alt nivel, îți poate adăuga 5 centimetri în braț în timp ce vei putea împinge cu 20 de kg mai mult la piept.

Dar nu toate pudrele proteice sunt la fel.

Sunt pudre proteice de calitate foarte bună ce îți aduc cele mai bune rezultate și sunt pudre proteice de o calitate mai slabă ce îți reduc rezultatele. Trebuie să aflăm care este cea mai bună pudră proteică pentru creșterea masei musculare, de vreme ce prețurile sigur nu indică calitatea.

În primul rând trebuie să alegem ce tip de proteine vom lua. Ți-am spus într-un articol despre beneficiile proteinei din zer (Whey protein) și de ce este una dintre cele mai bune proteine pe care le poți consuma. Ca o scurtă recapitulare, am să-ți explic din nou care sunt cele 3 tipuri de proteine din zer la care ne vom uita.

Cele mai bune Proteine pentru Masă Musculară
Proteine din zer – Cele mai bune Proteine pentru Masă Musculară

Tipurile proteinei din zer

Concentrat proteic

Concentratul proteic din zer are un nivel scăzut de grăsimi și glucide – în funcție de concentrație.Concentratele proteice din zer inferioare pot avea până la 30% proteine, pe când cele superioare până la 90%. Multe pudre proteice sunt bazate pe acest tip de proteine deoarece este foarte ieftin de prelucrat. Totuși, nu vei obține cele mai bune rezultate cu acest tip de proteine, deoarece sunt mai greu de digerat și ajung mai greu la mușchi.

Izolat proteic

Izolatele proteice din zer – Whey Protein Isolates – sunt prelucrate mai mult pentru a elimina aproape toată grăsimea și lactoza, astfel ele au cel puțin 90% proteine.

Izolatele proteice sunt recomandate pentru cei care vor să pună masă musculară de calitate în timp ce slăbesc, dar vor fi mai scumpe decât concentratele proteice deoarece sunt în mare parte proteine simple și sunt mai ușor de digerat, ajungând mai rapid la mușchi pentru a-l reface.

Hidrolizat proteic 

Hidrolizatul proteic este considerat forma „pre-digerată”  a zerului deoarece a suferit deja hidroliza parțială, un proces necesar pentru ca organismul să absoarbă proteinele. Acestea sunt foarte ușor de digerat și de absorbit, ajungând foarte rapid la mușchi.

Pune între 4-6 kg de masă musculară în doar 8 săptămâni...

Începe să crești mai repede folosind programul de antrenament testat deja cu succes de peste 200 de persoane!

Proteinele hidrolizate sunt și cele mai scumpe dintre toate trei formele de proteine din zer. Sunt frecvent utilizate în suplimentele proteice medicale pentru că ele sunt foarte ușor de digerat.

De ce zerul este cea mai bună sursă de proteine

În același timp, zerul este cea mai bogată sursă de BCCA – aminoacizi ca leucina, izoleucina și valina. Acești trei aminoacizi sunt în mare parte responsabili de creșterea masei musculare.

Proteinele din zer conțin și microfracțiuni proteice biologic active cum ar fi alfa-lactalbumina, beta-lactoglobulina, glicomacropeptide, imunoglobuline, lactoferină, lactoperoxidază și diferiți factori de creștere. Aceștia oferă beneficii antioxidante, întăresc sistemul imunitar și susțin creșterea masei musculare.

Dar probabil cel mai important factor ce pune proteinele din zer înainte tuturor celorlalte tipuri de proteine este timpul de digestie. Un izolat proteic poate ajunge la mușchi în mai puțin de 30 de minute, oferindu-i destui aminoacizi pentru a susține refacerea.

Companiile de suplimente și zerul

Dacă nu știai, zerul este un tip de proteină găsit în lactate. Cu mult timp în urmă, zerul era considerat lipsit de valoare fiind aruncat în urma procesării laptelui pentru obținerea brânzeturilor. În prezent, companiile ce produc produse lactate recunosc valoare zerului și au construit fabrici ce prelucrează și purifică zerul, transformându-l în concentrat proteic, izolat proteic sau hidrolizat proteic.

Orice companie de suplimente ce vinde proteine din zer cumpără zerul neprocesat de la principalii producători. Doi dintre cei mai mari producători sunt Glanbia, ce are sediul în Irlanda, și Hilmar Ingredients, cu sediul în California. Aici sunt locurile în care laptele este prelucrat la cele mai înalte standarde fiind filtrat și purificat pentru a produce pudrele proteice.

Companiile mari de suplimente, precum MyProtein, cumpără cantități mari de pudre proteice –  izolat proteic, concentrat proteic și hidrolizat proteic – adăugându-le apoi propriile arome și, depinzând de produs, enzime ce pot face digestia mai rapidă împreună cu alte ingrediente (diferiți aminoacizi de exemplu).

Proteina din zer este mult mai eficientă decât alte tipuri de proteine ce se găsesc pe piață, însă calitatea acesteia poate varia de la furnizor la furnizor. Aproape tot timpul, factorul ce decide calitatea proteinei pe care o cumperi este dat de ingredientele pe care compania de suplimente le adaugă pudrelor proteice.

Cum alegi cele mai bune proteine pentru masă musculară

Cele mai bune Proteine pentru Masă Musculară
Cum să alegi cele mai bune proteine pentru masă musculară

Când cumperi o pudră proteică, inteția ta este să cumperi proteine, nu carbohidrați și grăsimi. Carbohidrații și grăsimile sunt foarte ușor de obținut, deci când vrei să dai un ban pe 1 kg de proteine te aștepți să primești 1 kg de proteine, nu 500 g proteine și restul carbohidrați și grăsimi. O scurtă privire a tabelului nutrițional de pe ambalaj, îți va spune exact ce conține și cât conține pudra proteică.

Dar nu ai terminat încă. Continuă să cauți pe ambalaj lista cu ingrediente. Informațiile pe care le vei găsi acolo sunt cheia alegerii celei mai bune proteine pentru masă musculară. Primul lucru pe care l-ai putea observa este faptul că multe pudre proteice conțin mai mult decât un singur tip de proteine din zer. Ai putea să vezi izolat proteic, hidrolizat proteic și chiar concentrat proteic prin lista de ingrediente.

Un lucru foarte important pe care trebuie să-l iei în considerare: primul ingredient din listă trebuie să fie izolat proteic sau hidrolizat proteic. Asta pentru că izolatul proteic din zer este cea mai pură formă de proteine pe care o poți obține – unele având mai mult de 90% proteine – iar prezența hidrolizatului proteic înseamnă că proteina de înaltă calitate a fost pre-digerată în fragmente mai mici de proteine făcând astfel digestia și mai rapidă decât cea a izolatului proteic obișnuit.

Concentratul proteic nu este la fel de bine prelucrat, lucru ce înseamnă că vine la pachet cu mai mulți carbohidrați și mai multe grăsimi aflate în lapte. Dacă primul ingredient de pe listă este acesta, atunci ai în față o proteină de calitate proastă, deoarece are probabil un conținut scăzut de proteine – unele pot avea între 70-80%, iar altele sub 35% .

Dar pentru a determina cu adevărat dacă o proteină este de calitate trebuie să facem puțină matematică. Ia numărul de proteine pe care le conține o singură porție, apoi împarte acel număr la numărul de grame pe care le are o porție. Asta îți va oferi procentajul de proteine aflat în fiecare porție. Pentru a fi considerată o proteină de calitate, procentajul trebuie să depășească 80%. De exemplu, dacă o pudră proteică oferă 25 g de proteine pe porție, iar o porție are 28 de grame, proteina aceea are un conținut de aproximativ 90% proteină pură, ceea ce o face foarte bună pentru creșterea masei musculare.

Mai jos am să-ți spun despre o pudră proteică pe care o folosesc de câțiva ani. Aceasta a trecut toate testele calității, și nu se află degeaba pe primul loc în Europa.

Cele mai bune proteine pentru masă musculară

Impact Whey Isolate de la MyProtein – 90% proteine – preț mai mare

Cele mai bune Proteine pentru Masa Musculara
impact Whey isolate – Cele mai bune Proteine pentru Masa Musculara

Cumpără

Proteina celor de la MyProtein se numește Impact Whey Isolate și are un concentrat proteic de 90%, ceea ce este foarte bine în comparație cu alte branduri de suplimente. Totuși, acest tip de proteine poate fi puțin mai scump. De aceea mai poți alege un tip de proteine ce are un concentrat  proteic de 82%, și se numește Impact Whey Protein.

Pentru a obține un preț mai mic, folosește codul următor: 

STAIINFORMA – 20% reducere la toată comanda

Impact Whey Protein – 82% proteine – preț mai bun

Cele mai bune Proteine pentru Masa Musculara
Impact Whey Protein – Cele mai bune Proteine pentru Masa Musculara

Cumpără

Acestea au fost cele mai bune proteine pentru masă musculară. Acum că ști cum poți alege și diferenția proteinele de calitate față de cele proaste, ești cu un pas mai aproape de a obține masa musculară dorită.

Baftă, și nu uita: Stai în Formă!

Andrei Marius

Mă numesc Andrei Marius și pasiunea mea este fitnessul. Am creat blogul Stai în Formă cu un singur scop: să ajut tinerii să crească în masă musculară și să slăbească pentru a arăta mai bine.

De mic m-am antrenat și am urmărit legende precum Arnold Schwarzenegger și Sylvester Stallone. Însă oricât aș fi căutat informații pe net despre fitness și culturism, nu găseam nimic de calitate. Mereu erau articole prea simple, greu de citit și fără poze descriptive. Așa că am decis să creez un loc în care poți găsi toate informațiile de care ai nevoie pentru a obține un fizic de atlet.

Mi-am combinat propria experiență cu informațiile obținute de la cele mai bune persoane din lumea fitness-ului și studiile recente pentru a crea pagina Stai în Formă! :)

24 răspunsuri

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

    • Salut Cata!

      Dacă scopul tău este definirea ai nevoie de ceva cu un conținut ridicat de proteine și cât mai puține calorii.

      Cei de la MyProtein au o pudră proteică numită Impact Diet Whey (făcută pentru slăbit și creștere în masă) ce îți oferă pe lângă proteine și un extract de ceai verde ce accelerează metabolismul și arde mai multe calorii.

      Pe lângă un supliment bun, o să ai nevoie și de o nutriție echilibrată dacă vrei să ai un corp bine definit.

      Baftă, și dacă mai ai întrebări, ți le aștept cu drag! 😉

      • Țin sa precizez ca am64de kg.Nu o sa exagerez cu el dacă o să-l iau!? Nu vreau să-mi pierd masa care o am ci doar sa mi se vadă definirea copului(4ani de sala natural/45kg aveam). Mi-am propus să-mi definesc abdomenul în principiu (am 4mese în fiecare zi)!

        • În cazul acesta, nu cred că ține atât de mult de proteinele pe care le consumi, ci de restul suplimentelor și foarte mult de alimentație.

          Încearcă să îți controlezi proporțiile de macronutrienți: proteine, grăsimi și carbohidrați.

          Crește numărul de proteine pe care le consumi, scade puțin din cel al grăsimilor și menține-l pe cel de carbohidrați.

          Cât despre suplimente, îți recomand BCAA, deoarece este cel mai bun supliment când vrei să obții definire (împiedică pierderea masei musculare).

          Dacă iei deja BCAA și nu ești mulțumit de numărul de calorii cu care vine pudra ta proteică, atunci poți încerca True Whey de la MyProtein.

          Această pudră are un conținut ridicat de BCAA, însă este scăzută în grăsimi, deci și în calorii.

          Uite câteva link-uri ce te-ar putea ajuta:
          http://www.staiinforma.ro/blog/nutritie/bcaa-ce-trebuie-sa-sti/

          http://www.myprotein.ro/sports-nutrition/true-whey/10530104.html

          http://www.myprotein.ro/sports-nutrition/bcaa-1500/10636967.html

          Baftă!

          • Va mulțumesc mult de sfaturi! Îmi recomandați sa iau BCAA sub forma adevărat pudra pentru a-l combina cu True whey în shake, nu!? Sau e de preferat sub forma de pastile!? Sper sa ajung în anii ce vor urma la o forma definire a corpului cu sfaturile d-voastră!

    • Cel mai ușor este să iei BCAA sub formă de pudră pentru al combina cu proteinele în shake, după cum ai spus tu.

      Sunt sigur că vei ajunge la fizicul dorit, dacă vei pune și orele de muncă în sală.

      Îți urez baftă, și dacă mai ai nelămuriri sunt aici să te ajut! 🙂

      • O ultima curiozitate ar fi fost aromele, True whey are 5arome iar BCAA mult mai multe, presupun ca e ok sa iau True whey cu aroma(nu știu care o fi ok) și BCAA fără aroma!? Curios sa nu fac o eroare și sa o beau în lehamite :)).. Prefer aromele dulci de regula dar nu ciocolata neapărat

      • Dacă iei BCAA sub formă de pudră și îl combini cu proteinele în shake, este cel mai bine ca acesta să nu aibă o aromă.

        Însă dacă iei True Whey cu o aromă simplă (vanilie cu stevia, pentru a fi mai dulce) poți lua BCAA-ul în ceva mai acrișor (de exemplu, zmeura acrișoară/lămâia) și le poți combina pentru o aromă nouă.

        Dar dacă nu vrei să riști o combinație proastă, alege BCAA fără aromă.

        Baftă!

    • Salut Andrei!

      Depinde de cât de bine te antrenezi. Proteinele doar îți accelerează rezultatele, nu fac treaba pentru tine.

      Nu îți pot da un interval de timp exact, dar o să începi să vezi schimbări (dacă te antrenezi corect) în 3-4 săptămâni.

      Baftă!

  • Salut.ce proteine ar trebui sa iau avand in vedere ca ar trebui sa mai slabesc in special de pe abdomen si as vrea sa cresc si in masa musculara

  • Salut, momentan nu imi permit sa-mi cumpar suplimente mai sumpe si as vrea sa-mi spui daca concentratul proteic pe care il iau e cat de cat bun.Are 85% proteine, 33,3% caseina, zer si praf de albus de ou, portia are cam 35 grame si de acolo iau 29 grame proteine.

    • Salut Daniel!

      Pudra pe care o iei este acceptabilă. Am văzut și mai rele 🙂

      Te vei descurca lejer cu ea acum până când vei face rost de bani pentru una de calitate.

      Baftă!

  • Salut Andrei, am citit raspunsurile tale la intreb primite dar te rog sa ma lamuresti si pe mine, eu am facut sala aprox 1an am avut pauza 1an iar acum m-am apucat iar si as dori sa iau proteinele care le ai precizat tu mai sus acelea bune dar totodata as dori si Bcca si creatina dar nu stiu cum sa le iau cum sa le impart . Astept un raspuns multumesc frumos

  • Salutare. Vreau sa ma apuc si eu de sala 🙂 Vreau sa dau cateva kg jos, dar totodata vreau sa si pun masa sa dau o forma faina la corp si sa dau din burta jos, evident! Ce suplimente imi recomanzi si cum sa le administrez?! Fiecare in ce ordine?

    • Salut Albert!

      Primul pas nu sunt niciodată suplimentele. Trebuie să îți pui la punct alimentația și să stabilești un mic deficit caloric (pe româneasca noastră, să arzi mai multe calorii în timpul zilei decât consumi prin mâncare). Apoi ai nevoie de un program de antrenament pentru creștere în masă, îți recomand să te uiți pe blog în secțiunea Fitness, găsești multe acolo.

      După ce ai făcut aceste două lucruri de bază, poți începe să suplimentezi cu o pudră proteică din zer, aminoacizi BCAA, creatină pentru forță și rezistență și opțional l-carnitină.

      Numai bine!

Urmărește-ne pe Facebook și Instagram