Stai în Formă!

Pâinea, pro sau contra?

Definește-ți abdomenul și pregătește-ți corpul pentru vară!

Descarcă GRATUIT ghidul „Abdomen Cizelat” și începe să îți creezi pătrățelele pe care ți le-ai dorit întotdeauna 👌💯

Află mai multe

De fiecare dată când vine vorba de o alimentație corectă și de slăbit, vorbim și de pâine. Vorbim de un aliment cu care suntem cu toții familiarizați, cine știe, poate tocmai ai luat prânzul sau miculde jun și ai mâncat și o felie de pâine. Ideea este că pâinea a devenit mai mult decât un aliment comun, a devenit o necesitate pentru unii. Dar, de ce? 

Se pare că noi, oamenii, avem un corp care are celule ce nu pot funcționa  corect sau chiar supraviețui fără zahăr care să le susțină, în consecință un nivel scăzut de zahăr în sânge (hipoglicemia) poate duce la o combinație destul de urâtă de confuzie, somnolență și chiar pierderea cunoștinței. Problema apare și când  nivelul  de zahăr din sânge crește (hiperglicemia), pentru că atunci avem iar probleme și întâlnim stări de oboseală și senzații de foame. Deci nivelul de zahăr din sânge trebuie să fie optim, dacă este prea scăzut ne v-om simți ca niște legume și pe termen lung v-om avea probleme serioase, pe de altă parte, dacă este prea ridicat v-om avea probleme la fel de grave.

Cum afectează pâinea glucoza din sânge

Pâinea,în definiție ar trebuie să fie făcută din făină de grâu, apă și sare.Totul ok până acum, nu? Bunicii tăi mergeau la moară cu grâul, îl măcinau, apoi acasă își  făceau pâine integrală, să zic așa.

Problema în zilele noastre este că rețeta s-a schimbat puțin, și în loc de cele trei ingrediente avem alte câteva zeci de alte ingrediente cu nume din ce în ce mai ciudate.Serios, data viitoare când cumperi pâine( sper că și ultima) uită-te pe etichetă și caută ingredientele, apoi convinge-te singur.

Bobul de grâu este format din 3 componente majore: înveliș,endosperm și germeni.image001

Învelișul este bogat în fibre (majoritatea fibrelor din grâu), proteine și vitamine precum B3, B6 și B1 împreună cu minerale: Fe, Mn, Se, Zn etc.

Germenii conțin mai multe lipide și antioxidanți, iar împreună cu învelișul au mai multe minerale, vitamine, și fibre decât endospermul.

Endospermul este partea de „rezervă” a bobului și conține amidonul și o parte din proteine necesare dezvoltării germenilor.

Au avut o idee magnifică cei care au revoluționat industria patiseriei: când macină bobul de grâu, elimină învelișul și germenii lăsând doar endospermul.

Practic ei aruncă toate vitaminele și mineralele, apoi ca să echilibreze adaugă ei alte vitamine și minerale de o calitate mult mai proastă făcute în laborator…

De ce pâinea nu este buna?

În afară de faptul că ea nu mai conține aceleași ingrediente cu vitamine și minerale, pâinea are un tip de glucide care intră în sânge rapid, astfel făcându-ți nivelul de zahăr din sânge să se asemene cu un montagne russe…Deci, consumând pâine o să ai parte de simptomele minunate prezentate mai sus.Același efect este dat și de glucidele din dulciuri.

Cum te îngrașă pâinea

painea ingrasa ps

După ce nivelul de zahăr din sânge a crescut datorită glucidelor aflate în pâine, este produsă mai multă insulină.

Ce face insulina?  Ei bine ea este un hormon ce ajută în metabolismul glucidelor  fiind cea care practic le „distribuie”. Deci dacă nu vei folosi tot acel zahăr aflat în sânge,  asta însemnând ca după ce ai mâncat te apuci să alergi la un maraton, el se va depozita ca și grăsime.

Soluție? 

Soluția evidentă ar fi să renunți la pâine, dar dacă tot vrei să o mănânci trebuie să o faci singur acasă dintr-o făină de grâu integrală, lucru care este puțin dificili pentru unii, asta evident doar dacă nu ești un bucătar și ai timp o oră în fiecare zi să îți faci „pâine de casă”.

Eu merg pe soluția evidentă și elimin pâinea.

Desigur poți găsi alte surse de glucide complexe ce intră treptat în sânge oferindu-ți energie pe parcursul zilei fără a te îngrășa, cum ar fi cerealele integrale, fulgii de ovăz, orezul brun etc.

Sper că acum vezi pâinea ca pe un aliment ce trebuie evitat și nu ca pe soluția perfectă a unui mic dejun.

Baftă și nu uita: Stai în Formă!

Andrei Marius

Mă numesc Andrei Marius și pasiunea mea este fitnessul. Am creat blogul Stai în Formă cu un singur scop: să ajut tinerii să crească în masă musculară și să slăbească pentru a arăta mai bine.

De mic m-am antrenat și am urmărit legende precum Arnold Schwarzenegger și Sylvester Stallone. Însă oricât aș fi căutat informații pe net despre fitness și culturism, nu găseam nimic de calitate. Mereu erau articole prea simple, greu de citit și fără poze descriptive. Așa că am decis să creez un loc în care poți găsi toate informațiile de care ai nevoie pentru a obține un fizic de atlet.

Mi-am combinat propria experiență cu informațiile obținute de la cele mai bune persoane din lumea fitness-ului și studiile recente pentru a crea pagina Stai în Formă! :)

Adaugă un răspuns