Stai în Formă!
abdomen plat barbati

Abdomen plat pentru bărbați – Cum să Scapi de burtă

Definește-ți abdomenul și pregătește-ți corpul pentru vară!

Descarcă GRATUIT ghidul „Abdomen Cizelat” și începe să îți creezi pătrățelele pe care ți le-ai dorit întotdeauna 👌💯

Află mai multe

Vrei burtica definită și plată a unui model de fitness ? Uite 10 pași pe care trebuie să îi pui în aplicare acum pentru a obține un abdomen plat și pătrățele.

Indiferent dacă ai făcut sport până acum sau dacă ai avut un stil de viață nesănătos până în prezent, astăzi ridicăm lucrurile la un nivel cu totul nou. Îți voi împărtăși 10 pași ce îți vor aduce un abdomen plat și te vor scăpa de burtă.

10 Pași către un Abdomen Plat pentru bărbați – Cum să scapi de Burtă 

1. Las-o mai moale cu sarea 

Abdomen Plat Bărbați - Cum să Scapi de burtă
Sarea – Abdomen Plat Bărbați – Cum să Scapi de burtă

Primul lucru pe care trebuie să-l iei în calcul înainte de începe călătoria spre un abdomen plat este scăderea consumului de sodiu. Sarea duce la reținerea apei în organism, iar corpul tău pune de obicei acea apă în zona abdominală, umflându-ți burta. Deci dacă ai o masă sărată seara înainte de culcare, când te vei trezi vei observa câteva schimbări.

Dacă ai auzit că rezultatele „peste noapte” nu sunt posibile, în cazul reducerii consumului de sare sunt. Dacă reduci consumul de sare te poți trezi cu un abdomen mai plat.

Totuși, nu te culca pe o ureche. Reducerea sării este doar un mic pas din drumul spre un abdomen plat. Dacă vrei să scapi cu adevărat de burtă, trebuie să urmezi fiecare pas.

2. Mănâncă mai multe fibre

Abdomen Plat Bărbați - Cum să Scapi de burtă
Fibre – Abdomen Plat Bărbați – Cum să Scapi de burtă

Fibrele sunt un nutrient cunoscut, însă foarte puțini sunt cei care le înțeleg cu adevărat beneficiile. Dar puse mai simplu, ele sunt carbohidrați ce nu pot fi digerați. 

Fibrele ți reduc apetitul, iar orice îți reduce apetitul este binevenit când vrei să slăbești. Acestea îți oferă o senzație de sațietate mai rapidă, asigurându-te că nu vei mânca la fel de mult ca de obicei.

Însă trebuie să folosești fibrele corecte. Aceste fibre se extind când ajung în stomacul tău, încetinind digestia și oferindu-ți o senzație de plin mai lungă.

Consumă fasole, semințe de in, sparanghel și fulgi de ovăz. 

3. Taie din carbohidrați

Abdomen Plat Bărbați - Cum să Scapi de burtă
Carbohidrați răi – Abdomen Plat Bărbați – Cum să Scapi de burtă

Trebuie să iei în considerare reducerea carbohidraților simpli pentru a obține un abdomen plat. Dacă până acum ai fost la o dietă foarte bogată în carbohidrați (pâine, paste, produse de patiserie etc) o să vezi rezultate rapid.

Carbohidrații simpli sunt procesați rapid de corp și sunt folosiți ca sursă de energie. Din păcate, cu stilul nostru de viață nu prea activ nu folosim toată energia, iar corpul nu irosește nimic.

Partea proastă a reducerii bruște de carbohidrați este scăderea nivelului de energie. Corpul tău s-a obișnuit să ia toată energia din carbohidrați și să pună restul la păstrare, pe burtică. Când tu îi elimini acea sursă, el nu va ști ce să facă neavând energie. După ceva timp, corpul va folosi energia depozitată în stratul adipos pentru a funcționa.

Pentru a contrabalansa această pierdere de energie, bazează-te pe grăsimi sănătoase nesaturate. Chiar dacă grăsimile au reclamă foarte proastă printre doritorii unui abdomen plat, unele dintre ele sunt foarte bune, chiar esențiale pentru o slăbire.

Dacă vrei să afli cum să mănânci sănătos cu mai puțini carbohidrați, am scris un articol aici.

Începe să gătești cu ulei de cocos, încearcă un avocado și nu uita de nuci.

4. Apucă-te de un antrenament HIIT 

Abdomen Plat Bărbați - Cum să Scapi de burtă
Antrenament HIIT – Abdomen Plat Bărbați – Cum să Scapi de burtă

Exercițiile cardio sunt cheia arderii caloriilor. Dar dacă vrei rezultate cât mai rapide, trebuie să faci cel mai eficient tip de cardio: antrenamentul HIIT.

Nu am să intru în prea multe detalii pentru că am scris un articol întreg despre antrenamentul HIIT aici. Dar am să-ți spun că acest tip de cardio arde cele mai multe calorii și nu necesită ore întregi de alergat pe o bandă.

Antrenamentul HIIT se bazează pe intensitate. El este făcut din sesiuni scurte și intense de alergat sau alt tip de exercițiu cardio.

În plus studiile susțin faptul că exercițiile cardio ajută la scăparea de burtă, deoarece ard grăsimea de pe abdomen.

5. Alege-ți un antrenament pentru abdomen 

Abdomen Plat Bărbați - Cum să Scapi de burtă
Antrenament Abdomen – Abdomen Plat Bărbați – Cum să Scapi de burtă

Dacă vrei să ai un abdomen vizibil cu pătrățele va trebui să faci două lucruri: să scapi de grăsime și să-ți lucrezi bine mușchii abdominali. 

Un antrenament bun pentru abdomen nu înseamnă 100 de abdomene făcute în fiecare seară, sau cine știe ce alte prostii auzite pe alte siteuri. Un antrenament bun trebuie să lucreze partea superioară a abdomenului, cea inferioară și oblicii.

Antrenamentul nu trebuie să fie făcut doar din exerciții clasice, trebuie să fie divers, intens și cel mai important, eficient. Dacă nu ști un astfel de antrenament, îți vin eu în ajutor. Am pus cap la cap cele mai eficiente exerciții pentru abdomen și am creat cel mai bun antrenament pentru abdomen. Încearcă-l și convinge-te de rezultate.

6. Fii mai relaxat 

Abdomen Plat Bărbați - Cum să Scapi de burtă
Relaxează-te – Abdomen Plat Bărbați – Cum să Scapi de burtă

Ai auzit că stresul te face mai gras, nu? Hormonii stresului fac doar rău corpului tău, aducând – pe lângă kilogramele în plus – multe alte probleme de sănătate.

Dacă te simți stresat, nervos, îngrijorat sau depresiv ia-ți puțin timp liber. Fă o plimbare prin natură, – anumite studii arată că plimbatul printr-un parc este mai relaxant decât plimbat prin aglomerația orașului – ascultă muzica ta preferată, petrece timp cu cei dragi. Fă lucrurile ce te calmează cât mai des și te vei relaxa.

În plus, multă lume suferă de mâncatul emoțional. Dacă ești nervos sau depresiv o să mănânci mai multe alimente nesănătoase decât dacă ești calm și relaxat.

Pe lângă oferirea unui abdomen plat, reducerea stresului are multe alte beneficii surpinzătoare. Deci, relaxează-te!

7. Consumă mai multe proteine 

Abdomen Plat Bărbați - Cum să Scapi de burtă
Proteine – Abdomen Plat Bărbați – Cum să Scapi de burtă

Proteina este cel mai important macronutrient când vine vorba de slăbit.

S-a dovedit că aceasta reduce poftele cu 60% și accelerează metabolismul cu 80-100 de calorii pe zi. În plus, proteina susține creșterea masei musculare, iar mușchii ard calorii și în timp ce stai.

Dacă scopul tău este un abdomen plat și definit, cel mai probabil adăugarea proteinei în alimentația ta este cel mai bun lucru pe care îl poți face.

Pentru a adăuga mai multe proteine în alimentația ta ai două variante: consumarea alimentelor bogate în proteine sau luare celui mai bun supliment proteic. Indiferent dacă alegi ambele metode sau doar una, ai nevoie de mai multe proteine pentru a slăbi și a menține masa musculară în timp ce faci asta.

Dacă vrei să pui masă musculară în timp ce slăbești, acest articol îți va pava calea spre succes.

8. Apucă-te de un sport

Abdomen Plat Bărbați - Cum să Scapi de burtă
Fotbal – Abdomen Plat Bărbați – Cum să Scapi de burtă

Pentru a slăbi trebuie să faci mișcare. Pentru a te bucura de mișcare trebuie să practici un sport care îți place.

Când vorbim de sporturi, toate sunt bune. Atâta timp cât implică o activitate fizică plăcută nu ai nici un motiv să le eviți. Dacă iubești fotbalul, joacă fotbal, dacă îți place tenisul, joacă tenis, dacă îți place culturismul… ai prins idea.

Sporturile sunt cea mai bună metodă de a introduce activitatea fizică în viața ta. Poți să faci din aceste jocuri adunări sociale cu prietenii sau cu familia. Te poți distra și slăbi în același timp. Trebuie doar să ai grijă ca după ce ai terminat un meci de fotbal să nu te oprești la fastfood.

9. Consumă porții mai mici 

Abdomen Plat Bărbați - Cum să Scapi de burtă
Consumă porții mici – Abdomen Plat Bărbați – Cum să Scapi de burtă

Dacă în prezent ai probleme cu greutatea, cel mai probabil mănânci nesănătos și mult. Trebuie să schimbi asta.

Încearcă să pui mai puțină mâncare în farfurie și te oprești din mâncat nu când ai terminat, ci când te-ai săturat. Deasemenea, mănâncă încet. Îi ia 30 de minute creierului să realizeze că ai mâncat și că ești sătul și că e timpul să-ți dea o mică durere de burtă pentru a-ți reaminti acest lucru.

O altă metodă eficientă este folosirea farfuriilor mai mici. Într-un studiu făcut pe 300 de participanți, jumătate dintre ei au folosit farfurii mici și jumătate farfurii normale. Ambele grupuri au mâncat aceleași alimente în exact aceeași cantitate. Singura diferență a fost faptul că grupul cu farfurii mici s-a simțit sătul după ce a terminat de mâncat, iar cel cu farfurii normale ar mai fi mâncat încă pe atât.

Personal, am găsit acest lucru foarte folositor. Nu am probleme cu mâncatul nesănătos, dar când dau de ceva sănătos și gustos mănânc până mă doare burta. Folosirea farfuriilor mai mici m-a ajutat să controlez acest impuls, și sunt sigur că te va ajuta și pe tine în obținerea unui abdomen plat.

10. Nu crede tot ce auzi

Ultimul pas este probabil și cel de bază pentru a scăpa de burtă pentru totdeauna. Nu pleca urechea la orice dietă nouă, orice pastilă minune, orice aparat ciudat ce îți promite pătrățele definite peste noapte.

Gândește logic. Cât timp ți-a luat să pui toate aceste kilograme pe tine? Chiar crezi că totul va dispărea peste noapte?

Da, sunt anumite metode ce te ajută să accelerezi procesul – cum ar fi cele de mai sus – dar nu există nimic ce te va pune în formă peste noapte sau în 7 zile. Pur și simplu trebuie să ignori toate reclamele ce îți împânzesc ochii și creierul. Începe să mănânci corect și să fii activ și rezultate o să vină.

Fii consistent. Dacă nu vezi rezultate în prima săptămână nu dispera. Continuă să faci ceea ce faci și curând o să te întâlnești cu o cunoștință mai veche și o să auzi: „Ce mult ai slăbit!”

Aceștia au fost cei 10 pași pentru obținerea unui abdomen plat pentru bărbați. Dacă i-ai pus în aplicare și a-i văzut rezultatele, spune-le și celorlați. Împarte aceste informații valoroase.

Baftă, și nu uita: Stai în Formă!

Andrei Marius

Mă numesc Andrei Marius și pasiunea mea este fitnessul. Am creat blogul Stai în Formă cu un singur scop: să ajut tinerii să crească în masă musculară și să slăbească pentru a arăta mai bine.

De mic m-am antrenat și am urmărit legende precum Arnold Schwarzenegger și Sylvester Stallone. Însă oricât aș fi căutat informații pe net despre fitness și culturism, nu găseam nimic de calitate. Mereu erau articole prea simple, greu de citit și fără poze descriptive. Așa că am decis să creez un loc în care poți găsi toate informațiile de care ai nevoie pentru a obține un fizic de atlet.

Mi-am combinat propria experiență cu informațiile obținute de la cele mai bune persoane din lumea fitness-ului și studiile recente pentru a crea pagina Stai în Formă! :)

Adaugă un răspuns