Stai în Formă!

9 Beneficii Ale Proteinei Din Zer (Whey Protein)

Pune între 4-6 kg de masă musculară în următoarele 8 săptămâni urmând un program de antrenament și alimentație folosit cu succes de mai bine de 300 de persoane!

Ia-ți Programul de 8 Săptămâni

7.600+ Membrii

200+ Persoane ce îmi folosesc programele de antrenament

30.000+ cititori lunari

Sunt sigur că ai văzut sau auzit cel puțin odată de proteine din zer sau whey protein (denumirea lor în engleză) și de faptul că sunt „necesare” dacă vrei să pui masă musculară. Ei bine, oricine ți-a spus că ai nevoie de proteină pentru a pune mușchi a avut dreptate.

Desigur, proteina nu vine doar din suplimente, cum ar fi Whey Protein, însă dacă chiar vrei cele mai bune rezultate pe care le poți obține, o să ai nevoie de ceva mai mult decât carne, ouă, fasole sau chiar și soia. Nu spun că acestea nu sunt surse bune de proteine, ba chiar le recomand dacă ești începător, dar dacă vrei să treci lucrurile la nivelul următor, o investiție înțeleaptă ar fi proteina din zer.

Și pentru că se vorbesc destule despre proteina din zer, deoarece multă lume nu înțelege că ea este un produs natural, am să îți explic puțin ce este ea și ce beneficii aduce asupra corpului tău.

Ce sunt proteinele din zer

Înainte să fim în stare să separăm proteina cazeină de proteina din zer, oamenii le luau pe ambele din brânzeturi.O dată ce brânza a fost separată din lapte, a rămas un lichid numit zer.

De cum o mare parte din lactoză este înlăturată din lapte sub formă de cazeină,  zerul devine foarte scăzut în lactoză și foarte bogat în proteine.

Zerul este considerat defapt o proteină completă deoarece conține toți cei nouă aminoacizi esențiali.

Potrivit  Medical News Today, zerul este de trei feluri:

Concentrat proteic din zer

Concentratul proteic din zer are un nivel scăzut de grăsimi și glucide(lactoză) în funcție de concentrație.Concentratele proteice din zer inferioare pot avea până la 30% proteine, pe când cele superioare până la 90%.

Acestea sunt cele mai ieftine, dar și cele mai greu de digerat.

Izolate proteice din zer

Izolatele proteice din zer (Whey Protein Isolates) sunt procesate mai mult pentru a elimina toată grăsimea și lactoza, astfel ele au cel puțin 90% proteine.

Izolatele proteice sunt mai recomandate pentru cei care țin evidența glucidelor și grăsimilor, dar vor fi mai scumpe decât concentratele proteice deoarece sunt în mare parte proteine simple și sunt mai ușor de digerat.

Hidrolizat proteic din zer

Proteinele hidrolizate din zer sunt considerate forma „pre-digerată”  a zerului deoarece au suferit deja hidroliza parțială, un proces necesar pentru ca organismul să absoarbă proteinele. Acestea sunt foarte ușor de digerat și de absorbit, deci corpul tău le va folosi rapid.

Proteinele hidrolizate sunt și cele mai scumpe dintre toate trei formele de proteine din zer.Sunt frecvent utilizate în suplimentele proteice medicale pentru că ele sunt foarte ușor de digerat.

Acum că ști ce sunt proteinele din zer, și care sunt diferențele dintre ele, putem începe cu cele 9 beneficii pe care le aduc asupra corpului tău.

1. Pierzi grăsime, nu mușchiantrenament muschi

Când începi să pui ceva mușchi pe tine, dar mai ai grăsime de dat jos și te apuci de exerciții cardio, ultimul lucru pe care-l vrei este să pierzi masa musculară pusă în multe ore de muncă.

După cum  SFGate scrie, „folosirea suplimentelor proteice din zer în plus față de ridicarea greutăților poate crește cantitatea de mușchi pe care o pui”.

Un studiu din Journal of the American College of Nutrition a fost făcut pentru a stabili dacă suplimentele proteice  din zer cresc sinteza proteinelor musculare în comparație cu proteina din soia sau suplimentele pe bază de glucide. Cercetătorii au supus participanții la „un program de antrenament periodic pentru întregul corp” timp de aproximativ nouă luni. Participanților le-a fost măsurată greutatea corporală și nivelul de grăsime al corpului la început, apoi o dată la trei luni.

Rezultatele?

„În ciuda consumului similar de calorii și proteine în timpul programului, suplimentele zilnice din zer au fost mai eficiente în promovarea creșterii masei musculare”. De asemenea, nivelul de grăsime corporal era puțin mai scăzut, în comparație cu ceilalți participanți.

În plus, creșterea masei musculare pure înseamnă arderea caloriilor chiar și când nu faci vreo activitate.

2. Cresc rezistențaproteine pentru rezistenta

Ce ar fi dacă ți-aș spune că proteinele din zer te fac de fapt mai puternic la sală?

Se pare că, o cercetare publicată în  Journal of Medicine and Science in Sports and Exercise  a avut de aflat dacă proteinele din zer îmbunătățesc performanțele atletice.

Ca de obicei, cercetătorii au folosit șoareci pentru a determina acest lucru. Așa că au luat 40 de șoareci masculi împărțiți în patru grupe: 2 grupe erau sedentare, singura diferență dintre ele fiind alimentația, prima consuma hrană normală, iar a doua proteine din zer; celelalte 2 grupe au fost active, fiind forțați să înoate în fiecare zi, singura diferență fiind din nou alimentația, prima consumând hrană normală, a doua proteine din zer.

Cercetătorii au crescut intensitatea activităților treptat, astfel după șase săptămâni șoarecii înotau 60 de minute. Apoi au măsurat mărimea membrelor și cât timp a durat până ce șoarecii nu mai puteau înota de epuizare.

Concluzia? Șoarecii care au luat proteine din zer au experimentat o creștere în forță și în masă musculară, iar timpul lor până la epuizare era dublu față de cei care aveau o hrană obișnuită.

3. Te scapă de „„pofte”pofte proteine

Dacă ești o persoană activă din punct de vedere fizic, cum sunt eu, sigur ai întâmpinat o problemă. Metabolismul mi-a crescut considerabil, deci îmi este foame mai des. Cum încerc tot timpul să mănânc sănătos, pentru că practic ceea ce predic, și sunt mai toată ziua plecat de acasă, îmi vine greu să fiu cu „burta plină” tot timpul. Chiar dacă mai car cu mine gustări sănătoase, tot mă confrunt cu o dorință de a merge la covrigăria din colț pentru a lua ceva rapid..

Din fericire, dacă te confrunți cu aceeași senzație te anunț că proteinele din zer pot fi o soluție.

Men’s Fitness a scris despre un studiu făcut pe 28 de bărbați supraponderali pentru a le testa pofta de mâncare și hormonii.

Cercetătorii le-au dat bărbaților patru băuturi diferite, de la fructoză la zer. Patru ore după ce au băut băuturile ce conțineau 50 de g de zer, bărbații au întâlnit o scădere a nivelului de grelină , un hormon care este responsabil de pofta ta de mâncare și de senzația de sațietate pe care o simți după masă.

Un nivel scăzut de grelină înseamnă un apetit mai scăzut, deoarece concentrația serică a grelinei crește înaintea unei mesă, și scade după aceasta.

4. Controlează zahărul din sângebranza proteine

Știm deja că, consumul de proteine împreună cu alimente ce conțin zahăr controlează rata la care zahărul ajunge în fluxul sanguin. De aceea este bună asocierea fructelor cu anumite sursă de proteine, cum ar fi merele cu puțin iaurt.

De vreme ce zerul este practic proteină, nu este de mirare faptul că medicii sunt de părere că combinare proteinei din zer cu alimente ce conțin zahăr scade nivelul de zahăr din sânge al diabeticilor. LiveScience aduce în evidență un studiu în care 14 diabetici de tip 2 au combinat proteinele din zer cu mesele bogate în zaharuri. Astfel diabeticii au produs mai multă insulină, iar nivelul de zahăr din sânge a rămas normal.

5. Previn cancerulproteina pudra

Men’s Health ne oferă o descoperire în legătură cu cancerul de prostată, prin intermediul Ohio State University.

Cercetătorii au folosit proteine din zer pe celule umane de prostată și apoi au măsurat cantitatea de glutation care era prezent după aceea în celule. Glutationul este un antioxidant foarte puternic, care este cunoscut pentru puterea lui de a lupta împotriva radicalilor liberi, și de a preveni cancerul.

Tratamentul cu proteine din zer folosit pe celulele de prostată a făcut ca nivelul de glutation să crească cu 64%.

Cercetătorii cred că un nivel mai ridicat de glutation poate împiedica radicalii liberi din a deveni celule canceroase, lucru care este destul de fascinant, zic eu. 🙂

6. Întăresc sistemul imunitar 

De vreme ce ai aflat că glutationul este un antioxidant foarte bun, probabil ai ghicit la ce te va mai ajuta.

Dacă te gândeai că glutationul întărește sistemul imunitar, ei bine, aveai dreptate. 😉

Toți antioxidanții ajută la menținerea celulelor noastre sănătoase. Dacă ai celule sănătoase, automat ai un sistem imunitar puternic și un corp sănătos.

În plus, Dr. Mercola susține faptul că glutationul este deosebit față de alți antioxidanți, deoarece are abilitatea de a maximiza puterea celorlalți antioxidanți, cum ar fi vitamina C, vitamina E și coenzima Q10, în timp ce elimină toxinele și te protejează împotriva radiațiilor, produselor chimicale și poluanților de mediu. 

Deci practic, este bine să consumi proteine din zer.

7. Reduc stresul 

Mai ți minte când ți-am spus mai sus că zerul este considerat o proteină completă pentru că are toți cei nouă aminoacizi esențiali?

Ei bine, se pare că unul dintre acei aminoacizi este triptofanul.

Dacă nu ai idee ce e triptofanul, nu contează, pentru că că tot ceea ce trebuie să ști este că el e legat de producția de serotonină din creierul tău.Serotonina este legată de starea ta emoțională, mai exact de depresie și de anxietate.

Un nivel scăzut de serotonină, obținut prin consumul de proteine, ține la distanță aceste stări emoționale.

8. Ajută inimainima buna

Un studiu realizat la Department of Food Science and Human Nutrition at Iowa State University a arătat că adăugarea shake-urilor proteice din zer în alimentația persoanelor tinere ce sufereau de hipertensiune arterială a scăzut atât tensiunea sistolică, cât și pe cea diastolică. Cu toate acestea, pacienții care aveau o tensiune normală nu au întâlnit nici o scădere.

Astfel, ajungem la ultimul beneficiu al proteinelor din zer…

9. Scad colesterolul proteina din zer colesterol

Sunt sigur că ști deja faptul că un nivel ridicat al colesterolului LDL nu este bun, și că poate duce la câteva condiții înfricoșătoare, de exemplu poate provoca blocaje în artere și atacuri de cord.

Am dat peste un studiu publicat în Journal of Clinical Nutrition în care 11 femei obeze, nediabetice, au consumat proteine din zer. După patru săptămâni, nivelul de colesterol LDL a scăzut împreună cu cel al trigliceridelor din ficat.

Sfaturi

Bodybuilding.com ne spune că toate tipurile de proteine din zer enumerate mai sus sunt bune pentru antrenamentul cu greutăți. Un shake proteic luat înainte de antrenament asigură corpul cu aminoacizii necesari, în timp ce un shake luat după  antrenament susține creșterea musculară și evitarea febrei musculare pe durata refacerii mușchiului antrenat.

Din punctul meu de vedere, dacă nu ai posibilitatea să cumperi toate cele trei tipuri de proteine din zer, ar trebui să iei doar proteină din zer izolată, pentru că este cea mai bună ofertă. Proteinele de la MyProtein sunt de o calitate foarte buna, deci le recomand.

Baftă și nu uita: Stai în Formă! 

Andrei Marius

Mă numesc Andrei Marius și pasiunea mea este fitnessul. Am creat blogul Stai în Formă cu un singur scop: să ajut tinerii să crească în masă musculară și să slăbească pentru a arăta mai bine.

De mic m-am antrenat și am urmărit legende precum Arnold Schwarzenegger și Sylvester Stallone. Însă oricât aș fi căutat informații pe net despre fitness și culturism, nu găseam nimic de calitate. Mereu erau articole prea simple, greu de citit și fără poze descriptive. Așa că am decis să creez un loc în care poți găsi toate informațiile de care ai nevoie pentru a obține un fizic de atlet.

Mi-am combinat propria experiență cu informațiile obținute de la cele mai bune persoane din lumea fitness-ului și studiile recente pentru a crea pagina Stai în Formă! :)

6 răspunsuri

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

  • Salut Marius, interesant articol, totusi as avea o intrebare, eu nu lucrez cu greutati lucrez numai cardio asta include alergat, inot, abdomene, flotari, sarit coarda etc. Intrebarea mea este daca e ok sa iau aceste proteine whey ne lucrand cu greutati niciodata si daca ma ajuta cumva in conditiile date.Multumesc anticipat si succes cu treaba buna pe care o faci. Noroc.

    • Salut Cristi, este ok sa iei una-doua Porții de proteine pe zi pentru grăbirea refacerii după antrenamente și tonifierea musculară.

  • Salut Andrei ! As dori si eu niste sfaturi despre niste suplimente Si cum sa le folosesc corect , moment folosc doar un Bcca de la My protein si cam atat .Cu alimentatia sunt cat de cat ok .

    • Salut!

      Începe cu lucrurile de bază: o pudră proteică din zer (Impact Whey Protein sau TheWhey), BCAA deja iei, Creatina Monohidrată și multivitamine (AlphaMen)

        • Bună Roxana,

          Da, te va ajuta într-o anumită măsură. Însă trebuie să înțelegi că proteinele „nu îngrașă” în sensul în care cred majoritatea oamenilor. Cea mai bună metodă de a pune ceva greutate este să-ți reglezi alimentația. Acea pudră proteică este doar un pas către reglarea alimentației. Restul va ține de mesele pe care le ai.

Urmărește-ne pe Facebook și Instagram

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

Error: No posts found.

Make sure this account has posts available on instagram.com.

Error: admin-ajax.php test was not successful. Some features may not be available.

Please visit this page to troubleshoot.