Stai în Formă!
Accelerarea metabolismului lent

Accelerarea metabolismului lent

Pune între 4-6 kg de masă musculară în următoarele 8 săptămâni urmând un program de antrenament și alimentație folosit cu succes de mai bine de 300 de persoane!

Ia-ți Programul de 8 Săptămâni

7.600+ Membrii

200+ Persoane ce îmi folosesc programele de antrenament

30.000+ cititori lunari

Ai un metabolism încet ce te împiedică să slăbești? Află ce trebuie să faci pentru accelerarea metabolismului lent și pentru a maximiza numărul de calorii pe care le arzi.

Corpul fiecăruia are o rată metabolică diferit, care este cantitatea de calorii pe care corpul tău le consumă într-o zi. Metabolismul se referă simplu la acțiunile pe care corpul tău le face pentru a te menține în viață prin folosirea energiei – care este obținută din mâncare.

Sunt două subcategorii ale metabolismului, prima fiind Catabolismul – unde nutrienții proveniți din mâncare sunt descompuși pentru a oferi energie celulelor – iar a doua Anabolismul – unde luăm energia făcută de Catabolism pentru a construi celule noi.

Înțelege-ți metabolismul 

Accelerarea metabolismului lent
Calculeaza-ti BMR-ul – Accelerarea metabolismului lent

Pentru a-ți putea înțelege metabolismul și pentru a-l accelera, trebuie să-ți măsurăm rata metabolică individuală. Această rată este cunoscută sub numele de BMR (Basal Metabolic Rate), și se referă la numărul de calorii pe care corpul tău le consumă într-o zi pentru a duce la capăt funcții precum digestia și respirația. În această rată nu sunt incluse activități fizice, deci e ca și când ai sta întins și nemișcat toată ziua. Pentru a calcula BMR-ul tău, ne vom folosi de două formule simple, una pentru bărbați și una pentru femei.

Pentru bărbați

BMR= 10 x greutatea corporală (kg) + 6.25 x înălțime (cm) – 5 x vârsta (ani) +5

Pentru femei

BMR= 10 x greutatea corporală (kg) + 6.25 x înălțime (cm) – 5 x vârsta (ani) – 161

Prin folosirea formulelor de mai sus poți înțelege foarte simplu câtă energie/calorii consumă corpul tău zilnic în timp ce stă nemișcat fără a face orice activitate fizică.

Accelerarea metabolismului lent

Deci cum îți poți accelera metabolismul? Sunt mai multe moduri prin care poți face asta. Primul mod ar fi mărirea numărului de serii pe care le faci în timpul unui antrenament. O serie este numărul de repetări pe care le faci în timpul unui anumit exercițiu, până când iei o scurtă pauză. Dacă faci mai multe repetări și serii mărești intensitatea antrenamentului. Iar dacă crești intensitatea și folosești greutăți mai grele consumi mai multă energie arzând mai multe calorii.

Accelerarea metabolismului lent
Creste intensitatea – Accelerarea metabolismului lent

De exemplu o persoană de 70 kg poate arde până la 200-250 de calorii în timpul unui antrenament normal de 30 de minute. Dacă această persoană crește intensitatea antrenamentului, poate arde 350-400 de calorii în aceeași perioadă de timp.  Cu cât faci mai multe serii și mai multe repetări cu greutăți mari cu atât mai multe calorii o să arzi.

Arzând cât mai multe calorii când faci cardio poate fi dificil. Un aspect cheie pe care trebuie să-l înțelegi este felul în care corpul tău consumă glicogenul – o rezervă de energie aflată în mușchi. cel mai bun mod de a obține cât mai mult dintr-o sesiune de cardio este ca aceea să fie mai lungă. Motivul pentru acest lucru este că trebuie să scapi de acea rezervă de glicogen din mușchi pentru a trece la arderea celulelor de țesut adipos – grăsimea. Dacă faci cardio pentru o perioadă de 30 de minute o să consumi glicogenul și o să începi să arzi grăsime.

O altă metodă foarte eficientă pentru a slăbi sunt antrenamentele HIIT, în care te folosești foarte mult de intensitate. Dar nu am să vorbesc despre acest tip de cardio aici, deoarece am scris un articol întreg legat de antrenamentul HIIT pentru slăbit.

Ești ceea ce mănânci

Știu că am auzit cu toții fraza asta, dar permite-mi să-ți explic cum să mănânci pentru a-ți accelera metabolismul.

Mărește consumul de proteine 

Proteinele sunt cărămizile cu care corpul tău este construit. Durează mai mult timp pentru a fi digerate și te țin plin pentru perioade mai lungi de timp decât carbohidrații. Corpul va folosi calorii pentru a digera mâncare, totuși când vine vorba de proteine corpul tău trebuie să folosească de 2x mai multă energie pentru a o digera față de carbohidrați și grăsimi.

Accelerarea metabolismului lent
Consuma proteine – Accelerarea metabolismului lent

Cele mai bune surse de proteine sunt puiul, vita, porcul și peștele. Chiar dacă sunt mai multe locuri din care poți să iei proteine, cum ar fi ouăle și laptele, cele de care ți-am spus sunt proteine complete, ceea ce înseamnă că au toți ce 20 de aminoacizi esențiali.

Bea apă

Ți-am spus deja câtă apă trebuie să bem zilnic și cum te poate ajuta să slăbești. Totuși, apa este esențială pentru organismul tău și poate reduce apetitul. Apa ajută și la mutarea mâncării în timpul digestiei. Îți recomand apa rece, deoarece corpul tău va fi nevoit să o încălzească până când aceasta ajunge la temperatura optimă, lucru ce consumă calorii. Consumul regulat de apă ajută și la prevenirea deshidratării, ce poate fi simțită sub forma durerilor de cap și a stării de rău.

Accelerarea metabolismului lent
Bea apa – Accelerarea metabolismului lent

Concluzie 

Acum ști ce este metabolismul tău și cum îl poți accelera. Sper că acest articol ți-a oferit o înțelegere mai bună a felului în care corpul tău lucrează și cum te poți folosi de asta pentru a slăbi sau a pune masă musculară.

Baftă, și nu uita Stai în Formă!

Andrei Marius

Mă numesc Andrei Marius și pasiunea mea este fitnessul. Am creat blogul Stai în Formă cu un singur scop: să ajut tinerii să crească în masă musculară și să slăbească pentru a arăta mai bine.

De mic m-am antrenat și am urmărit legende precum Arnold Schwarzenegger și Sylvester Stallone. Însă oricât aș fi căutat informații pe net despre fitness și culturism, nu găseam nimic de calitate. Mereu erau articole prea simple, greu de citit și fără poze descriptive. Așa că am decis să creez un loc în care poți găsi toate informațiile de care ai nevoie pentru a obține un fizic de atlet.

Mi-am combinat propria experiență cu informațiile obținute de la cele mai bune persoane din lumea fitness-ului și studiile recente pentru a crea pagina Stai în Formă! :)

Adaugă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Urmărește-ne pe Facebook și Instagram

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

Error: No posts found.

Make sure this account has posts available on instagram.com.

Error: admin-ajax.php test was not successful. Some features may not be available.

Please visit this page to troubleshoot.